addiction-Games-Smartphonegreece (3)Επιβεβαιώνονται οι φόβοι, σχετικά με τον εθισμό των ανθρώπων στην τεχνολογία.

Η Sony Corporation στην Ιαπωνία, δήλωσε ότι θα προχωρήσει στην λήψη μέτρων προκειμένου να αντιμετωπίσει τον εθισμό των παιδιών στα βιντεοπαιχνίδια, καθώς ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO)  χαρακτηρίζει τον εθισμό αυτό, ως διαταραχή.

“Πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη μας και να προχωρήσουμε στην υιοθέτηση μέτρων. Έχουμε ήδη προχωρήσει στην εφαρμογή ενός συστήματος απαγορεύοντας την πρόσβαση, ανάλογα με την ηλικία, ενώ προχωρούμε την υιοθέτηση μέτρων επί τη βάσει δικών μας κανόνων,” δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της Sony Κενιχίρο Γιοσίντα.

Η παραπάνω είδηση, δείχνει τα αποτελέσματα πολύχρονων ερευνών και επιβεβαιώνει τους φόβους μας. Στη χώρα μας:

  • Κατακλυσμός αιτημάτων από γονείς και εφήβους για βοήθεια.
  • Πρωταθλητής στην εξάπλωση του κινδύνου το βιντεοπαιχνίδι Fortnite
  • Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συμπεριέλαβε, τον Ιούνιο του 2018, τον εθισμό στα ηλεκτρονικά παιχνίδια στη λίστα με τις ψυχικές ασθένειες, με την ονομασία «gaming disorder».
  • Στο Ηνωμένο Βασίλειο η λειτουργία της πρώτης κλινικής για τον εθισμό στο Διαδίκτυο.
  • Στην Ελλάδα, από το 2007, στο Νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία – Α.Κυριακού πάνω από 500 παιδιά ηλικίας 3-16 ετών έχουν εισαχθεί για απεξάρτηση από το Διαδίκτυο.
  • Σύμφωνα με έρευνα  τον Οκτώβριο του 2018, οι γονείς των μικρότερων παιδιών, ανησυχούν δύο φορές περισσότερο για τον εθισμό τον παιδιών τους στο Διαδίκτυο από ό,τι για τα ναρκωτικά ή τα τυχερά παιχνίδια.
  • Οι ασχολίες που προκαλούν εθισμό είναι κατά 97% τα διαδικτυακά παιχνίδια και κατά 2,3% οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
  • Τα video games αποτελούν  την πιο συνηθισμένη αιτία εθισμού.
  • Το φαινόμενο έχει κορυφωθεί με την κυκλοφορία του βιντεοπαιχνιδιού,  Fortnite. Αν και το παιχνίδι έχει γραφικά καρτούν, είναι αμιγώς βίαιο.
  • Τα παιδιά εκδηλώνουν επιθετική συμπεριφορά όταν οι γονείς προσπαθούν να περιορίσουν την ενασχόλησή τους με το παιχνίδι, ξεχνούν όλα τα υπόλοιπα ενδιαφέροντά τους και ασχολούνται μόνο μ’ αυτό.
  • Ο εθισμός με τα διαδικτυακά παιχνίδια είναι ένα θέμα το οποίο εμφανίζεται πάρα πολύ συχνά στις γραμμές βοήθειας.

Το δίκτυο των γραμμών βοήθειας του INSAFE έλαβε κατά τη διάρκεια τριών μηνών 10.169 κλήσεις για θέματα σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου, από τις οποίες το 65% αφορούσε εφήβους, ενώ το 13% παιδιά ηλικίας 5-11 ετών.

addiction-Games-Smartphonegreece (2)

Τα παθολογικά συμπτώματα

Παθολογική χαρακτηρίζεται η ενασχόληση με το Διαδίκτυο για περισσότερες από πέντε ώρες την ημέρα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι σημαντικό οι γονείς να βάζουν όρια στην ενασχόληση των παιδιών τους με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, ώστε να προλάβουν καταστάσεις εξάρτησης.

  • Εξάρτηση αποτελεί η απώλεια ελέγχου όταν τα παιδιά εμφανίζουν συμπτώματα στέρησης κάθε φορά που δεν έχουν τη δυνατότητα να παίξουν.
  • σοβαρή αποδιοργάνωση της καθημερινότητας,
  • μείωση του χρόνου με οικογένεια και φίλους
  • πτώση της επίδοσης στα σχολικά μαθήματα,
  • επιθετική συμπεριφορά,
  • ενώ τα συμπτώματά του έχουν πολλά κοινά με τον εθισμό στο αλκοόλ και τα τυχερά παιχνίδια.
  • το 60% των παιδιών με εθισμό στα video games πάσχει και από κατάθλιψη,
  • το 40% έχει κάποια αγχώδη διαταραχή ή κοινωνική φοβία.

Παρά τον χαρακτηρισμό του εθισμού ως ψυχικής ασθένειας, μόνο το 50% των παιδιών που έχουν εθιστεί λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή.

addiction-Games-Smartphonegreece (1)
Μονάδες παροχής βοήθειας
Αν οι γονείς αντιληφθούν ότι τα παιδιά τους εμφανίζουν συμπτώματα εθισμού, μπορούν να απευθυνθούν στις μονάδες που ακολουθούν και να ζητήσουν βοήθεια:
● Μονάδα Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών στο Νοσοκομείο Παίδων Π. & Α. Κυριακού
● Τμήμα Παθολογικής Χρήσης Διαδικτύου Ενηλίκων, μονάδα απεξάρτησης «18 Άνω»,
● ΚΕΘΕΑ «Πλεύση», Τμήμα Συμβουλευτικής για εφήβους και νεαρούς ενηλίκους για την προβληματική χρήση του Διαδικτύου.
● Γραμμή Βοήθειας «ΥποΣτηρίζω»
● Ειδικό ιατρείο, Ψυχιατρική Κλινική Παιδιών και Εφήβων,Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης

Συμπερασματικά: Είναι πραγματικά εύκολο, ο σύγχρονος άνθρωπος να δεχθεί να ζήσει μέσα σε ένα εικονικό περιβάλλον, που θα του προσφέρει τα ΠΑΝΤΑ! Ας φανταστούμε ένα κόσμο, φτιαγμένο στα μέτρα μας, στον οποίο θα κλαίμε, θα γελάμε, θα χαιρόμαστε.
Υπάρχει ήδη η τεχνολογία:

 

 

Advertisements